Zamknij

Zdrowe odżywianie w wersji azjatyckiej

Azjatycka kuchnia uchodzi obecnie za jeden z najzdrowszych sposobów odżywiania na świecie. Świadczy o tym brak chorób cywilizacyjnych, typowych dla krajów zachodnich, a także bardzo wysoka średnia długość życia. Czym charakteryzuje się kuchnia azjatycka i w jaki sposób wykorzystać zasady tego niezwykłego, zdrowego sposobu odżywiania?

Podstawą w kuchni azjatyckiej jest oczywiście ryż – jest on zdrowym źródłem węglowodanów. Warto jednak wiedzieć, że Azjaci niechętnie sięgają po biały ryż, który znamy z naszych supermarketów. Tak oszczyszony ryż pozbawiony jest składników odżywczych, a w szczególności cennych witamin i minerałów. Źródłem białka w Tokio jest oczywiście tofu. Podawane jest na setki różnych sposobów – zarówno w wersji na słodko, jak i na słono. Często dania z tofu są bardzo ostre. Warto wiedzieć, że tofu zawiera bardzo łatwo przyswajalne białko, a także aminokwasy i witaminy – z tego powodu warto wprowadzać je do swojej kuchni jak najczęściej. Dodatkowo jest ono świetną alternatywą dla mięsa. Chyba nikomu nie trzeba wspominać, że Tokio i Azja to stolica sushi – podczas podróży należy próbować go jak najczęściej, bo świeże sushi, podawane przez azjatyckich kucharzy, to dla Europejczyków prawdziwy rarytas. Tokio to prawdziwy raj dla wegan i wegetarian – większość z nich doskonale zna i wprowadza do codziennej diety Raw Wheat Gluten – mieszkankę, która świetnie imituje smak mięsa i daje się przyrządzić na tysiąc sposobów. Mieszkańcy Tokio chętnie piją sake, a także zieloną herbatę – w tym przypadku również warto poznać smak tych napojów, gdyż jest on niezapomniany.

Tokio to prawdziwa kraina smaku – wystarczy spędzić tam kilka dni, aby na zawsze pokochać lokalne potrawy. Nie bez powodu tak wiele osób wraca tam tylko po to, aby ponownie napić się wybornego sake i uraczyć się przysmakami, przygotowanymi przez największych mistrzów azjatyckiej kuchni.

Skomentuj